بهترین پمپ آب خانگی

بهترین پمپ آب خانگی

یکی از موضوعاتی که اغلب خریداران و مصرف کنندگان هنگام خرید و تهیه پمپ آب خانگی با آن مواجه می شوند خرید پمپ آب با کیفیت از بین پمپ های موجود در بازار می باشد.

از آنجایی که خریداران هنگام تهیه پمپ آب با پیشنهادهای متفاوت فروشندگان مواجه می شوند به همین خاطر دچار سردرگمی در انتخاب پمپ آب می شوند.

قصد ما از تدوین این مقاله ، راهنمایی و مشاوره به شما مخاطب گرامی در تهیه و انتخاب و در نهایت خرید پمپ آب متناسب با نیاز مصرفی شما می باشد.

در ابتدا باید بگوییم که این مارک و برند پمپ آب نیست که تعیین کننده مرغوب بودن پمپ آب است بلکه داشتن اطلاعات مفید و کاربردی است که باعث می شود موفق به تهیه پمپ آبی شویم که بیشترین طول عمر و بالاترین راندمان را به ما بدهد وگرنه پمپ های موجود در بازار کیفیتی تقریبا برابر با هم دارند.

برای آنکه بتوانید بهترین پمپ آب خانگی را از بین گزینه های مختلف انتخاب کنید نیازمند در اختیار داشتن چندین مولفه هستید .

  • در مرحله اول نیازمند محاسبه هد ( ارتفاع ) و دبی ( میزان آبدهی ) متناسب با نیاز ساختمان خود می باشید.

( چنانچه نیاز به راهنمایی در مورد محاسبه هد و دبی دارید از طریق همین لینک می توانید اطلاعات کافی را ثبت کنید )

  • پس از محاسبه میزان هد و دبی سعی کنید برای پمپ آب مورد نظر راندمان کاری خوبی در نظر بگیرید. به عبارت دیگر نقطه کاری پمپ را با بازدهی بیشتر از ۴۰درصد انتخاب کنید.

( برای درک بهتر مطلب نقطه مطلوب کارکرد چند پمپ آب را روی نمودار منحنی زیر ترسیم نموده ایم .

 

بهترین راندمان پمپ های ترسیم شده بر روی نمودار منحنی فاصله کارکرد بین حداقل ارتفاع مجاز و حداکثر ارتفاع مجاز قابل پمپاژ می باشد که اگر در این حدفاصل پمپ آب مورد نیاز را انتخاب نمایید بالاترین طول عمر و پایین ترین حد استهلاک را دارا خواهد بود.

  • پس از تهیه پمپ آب بر روی کار لوله کش و نصاب پمپ آب نظارت داشته باشید.

متاسفانه در اغلب مواقع نصاب پمپ آب و لوله کش ساختمان ، لوله ورودی به پمپ آب را کوچکتر از سایز استاندارد تعیین شده توسط شرکت سازنده پمپ آب در نظر می گیرد که همین امر باعث ایجاد پدیده کاویتاسیون در هوزینگ پمپ آب می شود.

*** پدیده کاویتاسیون یعنی ایجاد خلاء و تشکیل حباب های هوا در داخل کاسه و پروانه پمپ آب ***

زمانی که لوله ورودی پمپ آب کوچکتر از سایز استاندارد ورودی پمپ انتخاب و اجرا گردد باعث می شود تا حباب در داخل پروانه پمپ آب ایجاد شود که در هنگام پمپاژ آب، حباب های تشکیل شده هوا توسط پروانه پمپ آب به سمت دهانه خروجی پمپ آب پرتاب می شوند که پس از برخورد با بدنه داخلی پمپ آب این حباب ها می ترکند و همین امر موجب می شود تا در مدت زمان کوتاهی پس از خرید پمپ آب، احساس کنید که پمپ آب خریداری شده از کیفیت پایینی برخوردار است زیرا همانند روزهای ابتدایی نمی تواند فشار لازم را تامین نماید. از همین رو باعث ایجاد نارضایتی ساکنین و تصمیم به خرید مجدد پمپ آب می گردد.

در حالیکه اگر از روز اول مراقب نصب صحیح پمپ آب باشید می توانید چندین سال از پمپ آب خریداری شده بهره برداری مفید داشته باشید.

در اغلب مواقع نصاب پمپ آب علاوه بر کوچک کردن ورودی پمپ آب،‌ در ورودی پمپ از شیر یکطرفه سوپاپی فنردار استفاده می کند. باید خاطرنشان شد که به علت وجود فنر در پشت سوپاپ شیر یکطرفه ، موجب جلوگیری از ورود آب کافی به داخل پمپ می شود و همین کار باعث پمپاژ آب کمتر از حد نیاز واحد ها به داخل رایزر مصرفی می گردد. برای برطرف کردن این مشکل می توانید از شیر یکطرفه دریچه ای در ورودی پمپ آب جهت جلوگیری از برگشت آب استفاده کنید.

  • هر ساختمانی با توجه به تعداد واحدها و مصرف کننده ها علاوه بر پمپ آب نیازمند محاسبه دقیق مخزن تحت فشار یا ست کنترل متناسب با ساختمان و میزان برداشت آب می باشد که اگر مخزن تحت فشار کمتر از ظرفیت استاندارد تعیین و خریداری شود باعث استارت بیش از حد پمپ آب می گردد. که همین امر باعث بالا رفتن استهلاک پمپ آب می شود.
  • در فواصل زمانی معین ( ماهی یکبار ) میزان باد داخل منبع تحت فشار را کنترل نمایید زیرا تنظیم نبودن باد منبع تحت فشار باعث جلوگیری از عملکرد صحیح پمپ آب می شود که یکی از علامت های کمبود بادمخزن روشن و خاموش شدن پی در پی پمپ آب می باشد.

در واقع تنظیم نبودن باد مخزن تحت فشار باعث بالارفتن استهلاک پمپ آب می شود.

چنانچه نیازمند راهنمایی و مشاوره ببیشتر در مورد انتخاب خرید پمپ آب می باشید، می توانید به صورت رایگان با کارشناسان شرکت آوین پمپ در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 − چهار =